м. Львів, вул. Озаркевича 4, офіс 1 (3 поверх)

тел.: +38 (032) 23 67 111; +38 (050) 236 40 70

e-mail: info@inneti.com

Досягайте вершин разом з нами!

Написання інформації на сайті

Не декоруй, а інформуй!

Користувачі приходять на сторінку не для того, щоб оцінити майстерність дизайнера, їм просто потрібна інформація, і як можна швидше, але при розробці веб-сторінки дуже легко піддатися спокусі і зануритися в деталі, забувши про це.

Ваша інформація оформлена  найбільш зручним для користувачів чином?

Для початку давайте вивчимо досвід традиційних друкованих дизайнерів. Вони стикаються з цією проблемою не один десяток років, у рекламних виданнях, брошурах, листівках і розсилках. І за цей час розробили декілька хороших правил.

1. Пам’ятаєте, як працює мозок

Найбільше мозок любить порядок і сенс, саме їх він шукає, побачивши щось нове, в тому числі вашу веб-сторінку, якщо мозок не може знайти їх, він швидко стомлюється і здається.

Кращі друковані дизайнери знають це, також як і те, що чим складніше дизайн, тим більше ризик невдачі, саме, тому вони уникають претензійних  і ефектних дизайнів.  Їх рішення не помітні, а кожен елемент спрямований на надання користувачу інформації найпростішим способом. Заголовки, підзаголовки, розмір шрифту основного тексту, зображення, кольори – все, використовується для того, щоб направити користувача відповідно до побажань дизайнера, і провести його через весь матеріал від початку до кінця так, щоб він отримав максимум інформації до кінця цієї подорожі.

Чи залишає такий підхід місце для творчості? Звичайно.

За більш ніж 20 років, я бачив багато стриманих, сфокусованих на зручності читача, рекламних матеріалів і брошур, що перевершують по своїй ефективності набагато більш кричущі і на перший погляд привабливі альтернативи. У багатьох випадках, контент залишався один і той же, змінювався лише спосіб його уявлення.

2. Пам’ятаєте, як працюють очі

Ми звикли читати зліва направо, починаючи з верхнього лівого кута сторінки до нижнього правого. Вироблений природний ритм читання, коли очі пробігають строчку і повертаються туди, де починається наступна, і вони не люблять часто перенастроюватися, це вимагає деякої напруги.

Незважаючи на всю очевидність такої поведінки, його часто недооцінюють дизайнери, які бажають «справити враження», зробивши щось радикальне, наприклад, запустити заголовок по межі сторінки, або оформити основний текст у вигляді цікавих постатей.

Звичайно, я можу продовжити список таких помилок, це необгрунтоване використання контрастних кольорів, реверс (білий текст на чорному фоні) великих уривків тексту, підкладання зображень під текст, велика кількість різних гарнітур і розмірів шрифту, розташування ілюстрацій всюди на сторінці.

Всі ці стилістичні новації можуть виглядати дуже круто, і привести до результату, який можна повісити на стіну як картину. Але ж Ваша мета не в цьому, Ваша мета в тому, щоб спростити життя читачів, а більшість перелічених візуальних ефектів, роблять протилежне. Вони порушують звичний ритм руху очей, стомлюють їх стрибками по всій сторінці, від елементу до елементу і необхідність постійного фокусування, розчаровують мозок у його інстинктивному пошуку порядку і сенсу.

Я бачила безліч видань,на які очікував повний провал за стінами студії, в реальному світі, де живуть читачі, і настільки ж часто бачила як після вмілої обробки, їх комерційний успіх був геніальним.

В одному такому випадку, збиткове рекламне видання, з великою кількістю реверсного тексту, принесло мільйон фунтів за квартал, після простої заміни реверсного на звичайний (чорний на білому фоні) текст.

В іншому випадку, я бачив брошуру, що збільшила відгук читачів на 543% після невеликого редизайну, що полягав у використанні шрифту з засічками замість рубаного (простіше читати) і видалення великої кількості зображень з правої межі сторінки (де вони відволікають погляд читача, і перешкоджають його поверненню на наступний рядок).

Зараз ви подумали, – «Чудово, але це друк. Чи багато що з цього актуально у веб-дизайні? »

Практично все. Багато успіхів і невдач друкованих дизайнерів, зараз повторюють веб-дизайнери.

3. І найголовніше – ви тут, щоб інформувати, а не декорувати

Якщо Ви хочете залишити тільки одне правило, то це саме воно, бо ніщо, так не дратує читача, як дизайн заради дизайну.

Це не означає, що не можна використовувати ефекти і елементи дизайну, які створюють стиль сайту, його атмосферу, пробуджують в користувача потрібні емоції, все це звичайно потрібно, але має бути доречним і не відволікати від основного змісту.

Дотримуючись цих правил, Ви значно збільшите шанси створення ефективного дизайну – дизайну, який привертає увагу до змісту, а не до себе – дизайну, який допомагає відвідувачам, а не засліплює їх.

З мого досвіду, такий дизайн дуже сприяє бізнесу, особливо якщо Ви хочете перетворити відвідувачів на замовників, тому що вони не можуть дати вам гроші поки протирають очі або рвуть волосся на голові.

 



Залишити відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *