м. Львів, вул. Озаркевича 4, офіс 1 (3 поверх)
тел.: +38 (032) 23 67 111; +38 (096) 295-11-02
e-mail: info@inneti.com
Правила та поради щодо написання інформації на сайті
1. Скоротіть текст паперового оригіналу на 50%
Треба діяти за принципом «Не заставляйте мене читати!» За даними Якоба Нільсена (провідний фахівець з питань веб-дизайну), з екрану комп’ютера люди читають на 25% повільніше, ніж з паперового аркуша.
Борючись з труднощами читання нечітких букв на екрані комп’ютера, користувачі можуть завагатися в корисності пропонованої інформації або відволвктися на рекламу (це стосується випадків наших оригінальних текстів). У таких умовах вони мимоволі чинять опір читанню тексту, а тому Нільсен рекомендує скорочувати текст як мінімум на 50%.
Чим менше слів, тим менше часу користувач витратить на читання. Складений на папері текст у міру скорочення всім ставатиме ближче і зрозуміліше.
Люди використовують текст, щоб позбавитися від читання.
Для ухвалення рішення про перегляд або читання поточного тексту відвідувачі читають текст в заголовку web-сторінки, підзаголовках і ввідній пропозиції. Використання тексту в цьому випадку подібно до використання знаків дорожнього руху, що незвично для традиційних способів письма.
Лише після досягнення остаточної упевненості в тому, що запропонована тема йому цікава, відвідувач зупиниться і почне читати основний текст web-сторінки.
Читання в Інтернеті часто пов’язане з паралельним виконанням декількох інших завдань, пов’язаних із сприйняттям і розумінням тексту. Таке читання є складнішим завданням, тому що увага читача постійно відволікається на графіку і рекламу.
Тому, щоб бути упевненим в тому, що хтось прочитає наш web-текст, настійно рекомендується скоротити рекламу в максимально можливій мірі.
Менший розмір тексту зменшує навантаження від концентрації уваги відвідувача і дозволяє швидше осмислити прочитане.
Скорочуйте текст на екрані, а не на папері
При скороченні тексту на екрані можна уявити собі його реальний зовнішній вигляд, в якому він буде доступний відвідувачам. Тому труднощі його сприйняття з екрану є стимул-реакцією для його скорочення.
Для скорочення можна використовувати і паперовий варіант тексту, але на папері скорочення виконувати набагато складніше.
Зробіть декілька спроб.
Скоротіть все, що можна скоротити, потім зробіть перерву і проаналізуйте текст знову. Ви помітите, що він як і раніше багатослівний.
Скорочуйте його знову і знову. Інколи для ефективного скорочення тексту тpe6а виконати декілька таких проходів.
Не сподівайтеся, що вам вдасться скоротити текст відразу за один прийом. Будьте наполегливі.
Збережіть основний сенс тексту і відкиньте все інше!
Для скорочення тексту перш за все видалите наступні елементи:
1. Ввідні слова, які включені в текст лише для підкреслення щирості, наприклад «дійсно» або «насправді».
2. Слова, які не додають нічого нового до вже сказаного.
3. Необов’язкові подробиці.
4. Фрази, які повторюють вже сказані слова.
5. Фрази, які повідомляють щось вже відоме читачеві.
6. Помпезні вислови.
7. Офіціозні вирази (які можуть сподобатися лише бюрократам). На жаль, для такого редагування потрібно буде застосувати творчий підхід.
Скоротіть кожен абзац!
Дозвольте відвідувачам переглядати і пропускати частини тексту. Довгі абзаци заповнюють екран, змушуючи відвідувача читати або пропускати їх. Дуже великі абзаци істотно уповільнюють просування вперед.
Якщо читач хоч трохи сумнівається, читати або не читати абзац, то цей фрагмент тексту гратиме роль перешкоди, на якій потрібно буде зупинитися, переглянути, прочитати або навіть повернутися назад.
При цьому слід врахувати, що при поверховому читанні таких великих фрагментів тексту буде важко уловити їх сенс (або навіть сенс всієї статті).
Короткі абзаци допомагають людям занурюватися і переглядати текст, швидко знайомитися з ним і за відсутності інтересу до нього переходити до наступного абзацу. Короткі абзаци спрощують перегляд тексту. Краще всього складати абзаци з 2-3 рядків.
По мірі подальшого викладу матеріалу доведеться створювати довші абзаци. Але в web-середовіщі навіть одне речення утворює досить великий абзац. Уявіть собі, що ширина рядка обмежена, як в газетній колонці. У такій ситуації більшість створених вами рядків виявляться довгими. Абзац величиною в 9 або більше рядків — це вже перевищення норми.
Користувачі віддають перевагу коротшим текстам. Якщо у користувача є вибір, то він вибере текст з коротшими абзацами.
У своїх рекомендаціях компанія Apple визнає, що читання з екрану більш стомлює і є більш довшим по часу, ніж з паперу, тому люди ще більш неохоче читають з екрану довгі абзаци.
Коли Apple тестував свої технічні тексти, він прийшов в жах від багатослівності довідкових матеріалів. Тому було запропоновано видалити всі введення і скоротити всі описи дій до 1-2 пропозицій. Після цього користувачі стали з більше використовувати оперативні довідкові матеріали.
2. Використовуйте короткі слова!
Деякі слова користувачі розуміють точніше і швидше, ніж інші. Користувачі краще зрозуміють нас, якщо використовувати прості, широко поширені і коротші слова, що відносяться до конкретних фізичних об’єктів. Чим менше складів, тим більше ефект. Використовуючи ці поліпшення, можна зробити текст набагато зрозумілішим.
При цьому можна добитися ще однієї переваги: абзаци стануть коротші і простіші для розуміння в рамках всього контенту. Такий текст простіше переглядати і пропускати окремі частини.
3. Видаліть маркетингові прийоми!
Перебільшення роблять об’єктивну прозу менш корисною. У одному дослідженні показано, що об’єктивна мова викладу на 27% корисніша стимулюючого, тому що люди швидше розуміють, роблять менше помилок і краще запам’ятовують ідеї при роботі з простим текстом. Людям доводиться витрачати додаткову енергію на відділення фактів від перебільшень.
Навіть якщо ви вже давно звикли згадувати свою компанію за допомогою таких слів, як першокласна, з найвищим рейтингом, світового класу і т. д., необхідно заспокоїтися і зробити так, щоб за нас говорили факти. Не слід привносити додатковий ентузіазм за допомогою високопарних епітетів.
4. Говоріть прямо!
Користувачі не довіряють всьому, що виглядає як реклама, тому вони прагнуть ігнорувати логотипи, заяви про місію компанії і рекламні гасла. Щоб завоювати довіру читачів необхідно уникати галасливої реклами.
Маркетингову кампанію в web-середовищі можна вести різними способами. Але краще всього це робити за допомогою іменників і дієслів, уникаючи частого вживання прикметників і прислівників, особливо тих, які несуть емоційне забарвлення.
5. Так — опису компонентів і переваг, ні — похвальбі!
При рекламуванні сервісу або продукту доводиться вказувати на унікальні пропозиції, а також підкреслювати їх функціональні компоненти і переваги.
Всі ці пояснення мають бути дуже простими і не мати емоційного забарвлення. Якщо необхідно застосувати декілька прислівників або прикметників, то можна скористатися ними, але перед тим переконатися в тому, що вони не виглядають зовсім безглуздо. Перенесіть категорії, що повторюються, в таблиці, діаграми і графіки.
6. Не можна порівнювати числові дані в тексті!
Звичайне речення зовсім не годиться для представлення більш ніж двох чисел, тому воно не дозволяє ефективно їх порівнювати. Видалення чисел з тексту істотно спрощує текст. Але куди ж їх слід перенести?
Необхідно допомогти відвідувачам представити числові дані.
Для порівняння числових даних краще всього видалити їх з тексту і представити в таблиці. Для демонстрації якоїсь тенденції краще використати графік або діаграму. Для представлення невеликого набору даних або порівняння обмеженої кількості чисел використовується невелика таблиця.
Скорочуючи текст не можна робити його двозначним
7. Зберігайте слова «той» і «який»!
Якщо з речення (особливо довгого) видалити деякі єднальні слова, то сприйняття взаємозв’язку його окремих частин значно ускладниться. Одна частина речення може відвернути уяву читача в одному напрямі, щоб протиставити її наступній частині речення з сенсом, що відрізняється.
У читача виникне питання. Де викладена основна думка? До якого підмета відноситься цей присудок? Тому скорочуйте все, але залиште єднальні слова, наприклад, той або який.
Не можна скорочувати сенс.
При скороченні тексту треба стежити за тим, щоб зберігався сенс написаного. Він може зникнути при видаленні навіть одного ключового факту або основної мети. Стислість означає не менше ідей, а менше слів.
Таким чином, створення ефективного контенту сайту — робота, яка багато в чому спирається на важковловимі нюанси.
18.09.2013
20.12.2012
Комплексний маркетинговий план для збільшення продажів в Інтернеті
10.10.2012
Тепер за допомогою Google можна малювати координати на карті та розставляти точки
28.09.2012
Просування сайту, обслуговування сайту, підтримка веб-сайту
18.09.2012