м. Львів, вул. Озаркевича 4, офіс 1 (3 поверх)

тел.: +38 (032) 23 67 111; +38 (096) 295-11-02

e-mail: info@inneti.com

Досягайте вершин разом з нами!

15 особливостей сайту, які дратують читача

Стаття про наболіле, надлишкову рекламу, спливаючі вікна і дрібний шрифт. Незважаючи на те, що багато пунктів добре відомі, а деякі не дуже актуальні, я дещо поповнила мій список.

У пошуках натхнення я переглядаю безліч сайтів, і хочу поділитися своїми спостереженнями про те, які елементи дратують читача найчастіше.

1. Реклама з’являється при наведенні на посилання

Будь-яка реклама в тексті неприємна, причому не тільки та, яку постійно видно, але і та, яка з’являється при наведенні миші на посилання в тексті. Особливо сильно дратують віконця, які з’являються при випадковому наведенні мишки на посилання.

2. Відсутність дати публікацій

RorySullivan дуже добре висловився з приводу відсутності дати публікації у статті: «Це все одно, що тримати руку в кишені на публічному виступі». В основному, приховуючи дату публікації, автор намагається зробити контент менш залежним від часу, але я вважаю, що такий підхід не вірний – вирішувати застаріла стаття чи ні повинні читачі, а не автор.

3. Спливаючі вікна

В еру табів IE7, FireFox і Opera, спливаючі вікна стають все більш дратівливими, більшість користувачів вважають за краще відкривати сторінку в новому табі, а не вікні. Дратуючи читача новими вікнами, Вам навряд чи вдасться затримати його на сайті.

Не варто розчаровувати читача, дайте йому можливість самостійно обирати спосіб навігації.

4. Спливаючі при наведенні на посилання превю

SnapShots дозволяє читачам побачити невелике прев’ю сайту при наведенні на посилання, ця, здавалося б цікава можливість, ані трохи не допомагає читачам, швидше навпаки:

  • У читача практично немає вибору, доводиться дивитися на ці картинки, і хоча їх можна відключити, це не сильно покращує ситуацію.
  • Картинки з’являються і при випадковому наведенні на посилання.
  • У таких превью немає ніякої необхідності, якщо подумати, яка користувачу різниця як виглядає сайт, на який вказує посилання.

5. Незручно розташований або відсутній пошук

Якоб Нільсен вважає, що пошук повинен бути простим і помітним , і в цьому він правий.

У кращому випадку пошук повинен бути видний без прокрутки сторінки, і розташований якомога вище. Розміщення пошуку в непередбачуваних місцях можуть заплутати читача.

6. Темний фон

Особисто мені подобається темний фон, але він дратує багатьох користувачів, деякі з них абсолютно впевнені, що на всіх сайтах повинен бути білий фон.

Звичайно, я в цьому питанні не настільки категорична, але, тим не менш, бачила кілька сайтів, на яких темний фон дійсно ускладнює читання. Кожен раз, використовуючи при розробці сайту темний фон, я звертаю на читабельність особливу увагу.

7. Музика, що включається при вході на сайт

Серйозні власники сайтів зобов’язані знати, що читачам не завжди зручно, якщо музика на сайті починає відтворюватися автоматично, і мова йде не тільки про тих, хто користується сайтом з робочого місця , а й про користувачів, які недостатньо розбираються в комп’ютерах, яких може збентежити музика, що несподівано включилась.

8. Нерозділені коментарі і трекбеки

Трекбеки і пінгбеки призначені, в першу чергу, для блогерів, з їх допомогою можна легко сказати: «Гей, я говорив про тебе на своєму блозі. Подивися». Для звичайних читачів трекбеки не є частиною обговорення, а скоріше навпаки переривають його і часто в самому невідповідному місці.

Мені дуже подобаються читачі, які вступають в дискусію, висловлюють свою думку і залишають посилання, на кшталт: «Я, написав про це у своєму блозі», по-моєму, такі коментарі більш значущі, ніж трекбеки.

Щоб розділити трекбеки та коментарі користувачам WordPress потрібно трохи модифікувати файл comments.php.

9. Аудіо реклама

«Вітаємо! Ви потрапили на сайт з аудіо рекламою. Ви тільки-що виграли безперебійне постачання Віагрою і презервативами протягом місяця!»

Непогана комбінація. Гірше те, що всі колеги чули, що Ви тільки-що виграли.

Не потрібно бентежити читачів, не дозволяйте рекламі подавати голос.

10. Нав’язливі пропозиції підписатися

«Ви тут новачок? Чому б не підписатися на наш RSS?»

Ця фраза могла б звучати і так: «Гей, хлопець … підпишись на наш RSS, ШВИДШЕ! Якщо ти не підпишеш, я буду весь час пиляти тебе. Але навіть якщо ти підпишеш, я не відстану. ХА!»

11. Заховані посилання підписки

Не менше дратують користувача сайти, на яких важко знайти посилання на RSS. Я відчув це на собі, потрапивши на блог, на якому не міг знайти, як підписатися. Більше я ніколи не бачив цей блог, бо читаю блоги за допомогою RSS і не люблю заходити на них зайвий раз. Якщо на Вашому блозі важко знайти посилання на RSS, то більшість відвідувачів ніколи не повернуться на нього.

Посилання на RSS точно так, як і форма пошуку, повинно бути видно відразу, як тільки користувач потрапляє на сайт.

12. Відсутність списку схожих матеріалів

На кожному сайті повинен бути простий спосіб знайти матеріали, пов’язані з тільки-що прочитаними статтями або придбаним товаром. Подивіться на рекомендовані продукти Amazon.com.

Особисто я обов’язково використовую карту сайту, зручні архіви і помітну форму пошуку.

13. Нав’язлива реклама

Читачі повинні бути вільними, не потрібно примушувати їх переглядати рекламу.

14. Реклама в тексті

Деякі сервіси вставляють в текст рекламні посилання, часто дуже схожі на звичайні, один з найпростіших способів підірвати довіру читачів. Читач не завжди помічає особливості оформлення таких посилань і думає, що блогер рекомендує продукт, на сторінку якого він потрапив, хоча насправді це може бути далеко не найкраща пропозиція.

У гіршому випадку при наведенні на посилання з’являються віконця з рекламним оголошенням, але це у нас, здається, було першим пунктом.

15. Дрібний шрифт

Дрібний шрифт погіршує читабельність сторінок, і далеко не всі читачі знають про можливість масштабування шрифтів в браузерах.



Залишити відгук

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *